Tuesday 3 June 2008

Organisasi

Presiden

Muhamad Hafiy Bin Mohd Rusli

Timbalan Presiden 1

Ahmad Saiful Asyraf Bin Abdullah

Timbalan Presiden 2

Anis Nadzirah Binti Zainudin

Setiausaha

Nazirul Munir Bin Abu Hassan

Bendahari

Wan Su’ad Fahkhriah Binti Wan Kamaludin

Exco Acara

Alif Bin Che Mohd Amin

Mohd Khusairy Bin Ramli

Zalikha Binti Mohd. Nasir

Nurul Sahida Binti Zainal Abidin


Exco Pembangunan Insan

Mohd Saiful Bin Mohd Aris

Taufiq Bin Mohd Razif

Nor Anisah Binti Abu Hanipah

Chek Natrah Bte Chek Yum

Exco Akademik

Mohd Aizat Bin Mohd Salahuddin

Mohamaad Haziq Hanis Bin Anuar


Nur Fadhilah Binti Mohd Aswan


Nurul Syafini Binti Che Mohd Kauzin


Exco Perhubungan Luar

Lim Say Hiang

Ismail Bin Mohd Fadzlullah

Nur Aniessa Binti Abd. Rahman


Exco Kebajikan

Yaacub Bin Ibrahim

Nurul Bariah Binti Razali


Muhamad Syazwan Bin Misran


Norsaodah Binti Zin


Exco Data, Dokumentasi & Informasi

Izzad Bin Azlan

Muhammad Fadzhil Bin Amran


Sharifah Faseha Binti Abd. Halim


Exco Sukan dan Rekreasi

Vijayakumaran Selvarajan

Nur Adilah Binti Shaharuddin


Exco Aset Dan Pemilikan

Muhamad Idris Aizat Bin Adam

Nur Rashidah Binti Ab Rashid

5 comments:

Anonymous said...

saya ucapkan sekalung tahniah dan jutaan terima kasih atas dedikasi anda mengurus pkpmi ini.

saya ada bbrp cadangan utk pilihanraya akan datang ini. setakat ini saya tidak tahu sama ada utk jawatan tertinggi pkpmi mempunyai syarat2 tertentu atau tidak selain dari memenuhi kriteria IPK, dan memenangi byk undian.

memandangkan, saya lihat terdapat masalah antara board pkmpi dan anggotanya, jadi saya mencadangkan beberapa poin.

1. sebaiknya jawatan presiden dikhaskan pada student 3rd year. ini kerana dari segi pengalaman lebih berbanding dgn student 2nd yr. dari segi pergaulan antara sr n jr juga dilihat paling sesuai krn berada ditengah2, 1-5 yr. selain itu, disebabkan kebanyakan xtvt pkpmi dijayakan oleh adik2 yg kuliah dibandingkan dgn yg praktikal, so yg pling tua adalah abg2 3rd yr. bila suatu organisasi tu dipegang oleh org yg lebih muda, org yg lebih tua akan tercabar, then akan susah memberi kerjasama. ini hanya cadangan dan pendapan saya sahaja. betul atau salah anda yg tentukan.

2. memandangkan setiap majlis tertinggi mengenakan syarat2 tersendiri utyk mencari calon pengganti, jadi saya harap akan wujud satu syarat2 kelayakan standard yg difikirkan sesuai. mcm penyakit la kan ada ubat 'gold standard' masing2. then sekiranya MT menginginkan syarat tambahan utk melengkapi syarat tsb, itu lebih baik lagi.

mcm dah kering lak idea nie... ok lah... good luck for all of u...

selamat mengharungi liku2 kehidupan di unhas... :)

Anonymous said...

salam...

i wonder why last year jawatan presiden tak dikhaskan pada student 3rd year (2005)? board members of pkpmi, hope any of you can tell me why..? based on my experience, everybody can be a leader. muda ke, tua ke...lagi lagi yg beza setahun je. tak wajar dibezakan. yg penting ade leadership. it is better to have a new, fresh and at least have experiences in leadership (yg penah jd leader kat sekolah dulu pon dah kire ok). yg penting kite nampak kewibawaan dia. kite nampak how org respect dia. buka hati, buka mata, buka minda.

Anonymous said...

assalamualaikum...

Saya bersetuju dgn saudara anonymous di atas (yg kedua). Kenapa kita perlu berfikir apabila org yg lebih muda memegang jawatan presiden, yg senior akan rasa tercabar? lagipun, student third year dan student second year bukan jauh beza jarak umur. satu tahun? jauh beza kah? pengalaman kalau mahu dibandingkan antara dua org yg beza umurnya hanya satu tahun, memang tidak banyak. yang patut disedari lagi, yang lebih muda ini ada yang pengalamannya lebih daripada yang lagi tua. ini semua kenyataan.

Seperti yang saudara anonymous diatas katakan, yang paling penting, leadership! jarak umur satu tahun bukan isu besar utk kite bincangkan. inilah pemikiran org melayu yang patut kita kikis. dalam berorganisasi, perassan ego, dengki, kurang yakin dan sebagainya lah. apabila org muda memegang jawatan lebih tinggi, yang tua akan tercabar. apakah ini professional?? sebagai contoh, kalau lah kita sudah bekerja di pejabat (kalau bukan jadi docter la), dan kawan kita yang berumur setahun muda dari kita dilantik menjadi bos,apakah kita wajar berasa ragu dgn dia? taK!! dia dilantik atas sebab kebolehan dia. be rasional, jgn kita judge seseorang pada umurnya. kenali dan yakini. ini baru rasional. bukan emosional,yang mana kita akan terase tercabar apabila yang muda berada di atas. bukan ini yang kita mahu dalam komunity kita disini, mahupun di Malaysia apabila kita bekerja nanti.

saya harap tak ada lagi pemikiran yang sebegini di kalangan kita. lagi lagi dikala musim pengundian ini. kita tengok, kenali, dan pilihlah secara rasional. bukan emosional.

selamat maju jaya.

-seniormu dari jauh-

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
amni_shamrah said...

salam comitee.. kenapa masih tayangkan gambar exco sesi lepas? sedangkan rasanya dah dekat setahun kot sesi baru yang pegang. sila lah tayangkan pula wajah2 exco baru. nak juga kenal nafas-nafas baru pkpmi..